Project Description

Business Finland – Valmennus: Kilpailuetu- ja asiakaslupaus

Business Finland lähestyi meitä Experience commerce -verkkokauppaohjelman puitteissa: Miten suomalainen verkkokauppa kiteyttää kilpailuetunsa viesteiksi, jotka saavat sen erottumaan kotimaisessa ja kansainvälisessä kilpailussa? Mihin asiakaslupaukseen kaupan toiminta kiteytyy?

Lähdimme selvittämään tätä yhteisessä valmennuksessa Keskisen Kellon, Linkosuon Leipomon, Hifistudion, A-lehtien ja Kivuttoman kanssa. Kuuden viikon aikana teimme kullekin kaupalle ehdotuksen kirkastetusta markkinointiviestinnän konseptista ostopolun varrelle. Konkreettisen materiaalin lisäksi verkkokaupat saivat valmennuksen aikana vertaisoppia ja -sparrausta.

Syksyllä 2021 tehty valmennus oli neljäs laatuaan: olemme vetäneet vastaavat kilpailuetu- ja asiakaslupausvalmennukset myös vuosina 2017, 2018 ja 2019. Mukana kaikissa valmennuksissa on ollut nyt yhteensä 20 suomalaista verkkokauppaa, mm. Acon, Varuste.net, Hyvinvoinnin.fi, EuroRC, Bianceneve, Jolie ja Jimm’s.

VALMENNUKSEN VAIHEET
  • Asiakasymmärryksen syventäminen
  • Kilpailuetujen kirkastus
  • Asiakaslupauksen muotoilu
  • Markkinointiviestinnän konseptointi
  • Verkkokaupan UX-konsultointi
EXPERIENCE COMMERCE

”Kohtasimme Differentin Markuksen ja Matin Kilpailuetu- ja asiakaslupaus valmennuksessa. Yhteistyö auttoi meitä hahmottamaan liiketoimintamahdollisuuksia verkkoympäristössä. Differentillä on kyky kuvittaa ja sanoittaa kokonaisuuksia, jotka ovat asiakkaalla vasta ajatuksen siemenenä. Toimintatapa on vikkelää ja eteenpäin vievää.”

SUVI URVIKKO-MÄKIVAARA - LINKOSUON LEIPOMO

“Differentin kaverien kanssa työskentely on hyvin innostavaa ja mieltä avaavaa. Konseptointi ja copyt ovat huippuluokkaa, joissa on hienosti syvennytty asiakasyrityksen ja sen asiakkaiden sielunelämään. Täältä iso kiitos ja suositus!”

JOONAS TALLNIEMI - KESKISEN KELLO

Ihan vaan kokeilumielessä

Vaikkei tarve olisikaan vielä ihan kirkkaana mielessä, kannattaa siitä silti höpötellä ääneen asiantuntijan kanssa. Olemme aika huonoja myyntimiehiä, joten tyrkytystä ei tarvitse pelätä.

OTA YHTEYTTÄ